¿Por qué queremos llevar a los nuestros fíos y fíes a una escuela infantil n’asturianu?

Postura de l’asociación “Reciella: families pol asturianu” a propósitu de la propuesta de poner en marcha una escuela infantil (de 0 a 3 años) en Xixón na que l’asturianu seya la llingua vehicular.

ANTECEDENTES

La nuestra asociación forma parte, dende hai un par d’años, del Conseyu Asesor de la Llingua Asturiana del conceyu de Xixón; del que tamién formen parte partíos políticos con representación municipal, sindicatos y otres asociaciones ciudadanes.

Nesi contestu valoramos el borrador del nuevu Plan de Normalización Llingüística del conceyu, proponiendo incluir nel mesmu lo que yá ye una demanda clásica de la nuestra asociación: que se tenga en cuenta a los falantes patrimoniales d’asturianu más pequeños nes escueles infantiles públiques de titularidá municipal.

Finalmente’l borrador, aprobáu nel día d’ayeri (23 de febreru de 2016) recueye esta demanda nos siguientes términos:

  • Estudiar la creación d’ un programa pilotu del asturianu como llingua vehicular nun centru de 0-3.

¿POR QUÉ?

La respuesta ye evidente: porque los nuestros fíos y fíes tienen l’asturianu como llingua materna y lo meyor pal so desarrollu intelectual y emocional ye qu’haya una continuidá ente l’idioma de casa y el de la escuela. Esto, que ye cenciello d’esplicar, pue desarrollase más con delles esplicaciones qu’aclaren conceptos y eviten confusiones.

La educación, na llingua de casa

Tolos estudios que se tienen fecho sobre l’adaptación al contestu educativu de les neñes y los neños señalen que l’aprovechamientu ye muncho meyor cuando se fai nel mesmu idioma que sienten en casa. N’otres palabres, cuando se fai na llingua preferente, la que sienten con más frecuencia dende que nacen. La última n’unise a esta reflexón y esta demanda foi la mesma UNESCO, qu’aprovechó’l Día Internacional de la Llingua Materna (pasáu 21 de febreru) pa recordar que pa una educación de calidá la llingua de casa tien de tar presente na mesma.

Postura inclusiva, non esclusiva

La nuestra asociación naz cola voluntá de mantener vivu esti patrimoniu inmaterial de tola ciudadanía asturiana que ye l’asturianu, y facelo como lo ficieron con nós les nuestres families y como ye más eficaz esta conservación, pente medies de la tresmisión a les xeneraciones más nueves.

Somos perfectamente conscientes de qu’esta tresmisión va producise nun mundu cambiante y plural, y queremos que los nuestros fíos y fíes seyan partícipes d’esta pluralidá, valorando la riqueza llingüística mundial, empezando pola otra llingua del contestu, el castellanu, y siguiendo por otres llingües mayoritaries como l’inglés, el francés, etc. Esto ye: queremos construir a partir del asturianu, pero nun dexar de construir y ufiertar un contestu plurillingüe que-yos abra la puerta a esta sociedá global. Si na escuela hai más idiomes amás del asturianu tanto meyor. Cuantos más, meyor.

Aprovechamientu de recursos

Tamién somos conscientes de que les escueles infantiles tán faltes de recursos, entamando poles propies profesionales que nelles trabayen y que davezu demanden una implicación mayor per parte de l’alministración. Polo tanto entendemos que l’estudiu tien de valorar la formación de les persones que yá trabayen nestes escueles, pues tamos seguros que bien d’elles tán yá perfectamente capacitaes pa ufiertar un contestu billingüe, ensin qu’en nengún casu suponga una mayor carga de trabayu pa estes persones.

Voluntariedá pa families

Queremos sorrayar que se trataría d’un proyectu pilotu nel que participaríen aquelles families qu’asina lo solicitaren, y que se llevaría alantre de mano nuna sola escuela, polo que nun supondría obligación nenguna pa les families que nun tuvieren d’alcuerdu cola propuesta.

Sicasí hai que tener en cuenta que les families de Reciella que viven en Xixón yá representaríen neños y neñes suficientes como pa llenar un grupu escolar completu. Esto ye, nosotros mesmos podemos cubrir la nuestra propuesta de programa pilotu.

Más nada. Agradecer a toles persones con sensibilidá hacia esta demanda social, entamando pol propiu Conseyu Asesor y siguiendo pola comunidá educativa del conceyu en xunto.

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